۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۲ شهريور
مراسم رونمایی از محصول جدید پژوهشکده زنبور عسل

رونمایی از نانو پودر محلول در آب بره موم (Propolis)

آیین رونمایی از محصولات و خدمات جدید پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی پردیس خوانسار دانشگاه اصفهان روز شنبه مورخ 1402/09/18 در محل پژوهشکده برگزار گردید.

آیین رونمایی از محصولات و خدمات جدید پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی پردیس خوانسار دانشگاه اصفهان روز شنبه مورخ 1402/09/18 در محل پژوهشکده برگزار گردید. این مراسم با حضور امام جمعه و فرماندار محترم، زنبورداران و فعالان حوزه تولید و بسته بندی عسل شهرستان خوانسار، معاونت پژوهشی، مسئول ارتباط با صنعت و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان و همچنین مسئولانی از ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان اصفهان برگزار گردید. در این مراسم آیت الله حاج سید محمد ابن الرضا خوانساری نیز حضور یافتند.
در ابتدای مراسم دکتر سبحانی رئیس دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در مراسم در خصوص اهمیت و جایگاه پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی در شهرستان خوانسار سخنانی ایراد نمودند، همچنین آیت الله حاج سید محمد ابن الرضا خوانساری نیز با بیان مطالبی پیرامون صنعت زنبور داری و سبقه این پیشه در شهر خوانسار بر اهمیت مسائل علمی و پژوهشی در این موضوع تاکید نمودند. در ادامه مراسم از نانو پودر محلول درآب بره موم با گرید دارویی و مرکز تشخیص آفات و بیماریهای زنبور عسل پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی پردیس خوانسار دانشگاه اصفهان رونمایی شد. آقای دکتر دادگستر عضو هیئت علمی پردیس خوانسار و سرپرست تیم پژوهشی تولید کننده این محصول در سخنانی به تشریح کاربردهای این محصول و همچنین خدمات نوین پژوهشکده در مرکز تشخیص آفات و بیماری های زنبور عسل پرداختند. خاطر نشان میگردد؛ با توجه به توضیحات دکتر دادگستر خدمات مرکز تشخیص آفات و بیماری های زنبور عسل شامل این موارد خواهد بود: پایش کلنی های زنبور عسل، مشاوره تخصصی مدیریت کلنی و زنبورستان، آموزش تخصصی کارشناسان و زنبور داران، مانیتورینگ و تشخیص بیماری های کلیدی زنبور عسل شامل: جرب واروا، جرب تراشه ای، جرب لئلاپس، کرم موم خوار، لوزما، لوک اروپایی و آمریکایی، لارو مسیری، لارو سنگی و گچی، بیماری های ویروسی، اختلالات ژنتیکی، بیماریهای فیزیولوژیک و سایر بیماری های زنبور عسل.
در پایان مراسم آقایان دکتر امیری معاون محترم پژوهشی و آقای دکتر مرتضوی مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه اصفهان نیز با بیان مطالبی حمایت دانشگاه اصفهان از فعالیت های پژوهشکده زنبور عسل خوانسار و همچنین برنامه های این دانشگاه برای توسعه این مرکز را تشریح نمودند.
دکتر امیری با تاکید بر تقاضا محور بودن و جامعه محوری دانشگاه اصفهان در ایجاد مراکز علمی و پژوهشی جدید و افزودن رشته های تحصیلی مانند رشته تحصیلی زنبور عسل بر ارتباط مراکز علمی با صنعت در پروژه های کاربردی اشاره نمودند. همچنین دکتر مرتضوی ضمن تقدیر از فضای موجود در شهرستان خوانسار و حمایت های همه جانبه مردم و مسئولین خوانسار از فعالیت های پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی پردیس خوانسار ابراز امیدواری نمودند در آینده نزدیک با توسعه این مرکز، خدمات شایان توجهی به بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی منطقه از جانب این پژوهشکده ارائه خواهد شد.

تاریخ:
1403/03/19
تعداد بازدید:
35
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: خوانسار - ابتدای بلوار نماز - دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار - پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی پردیس خوانسار دانشگاه اصفهان
شماره تماس:  03157799074
ایتا: 
Powered by DorsaPortal